Saturday 5 May 2012

5/5

Jag har tänkt mycket på bloggande sen jag gav upp cottonstyle. Hur berättigar man egentligen att man spenderar tid med att skriva på internet om vad man gör om dagarna? Är det inte bara helt fantastiskt självupptaget? Jag växte kanske upp lite - växer ju fortfarande (förhoppningsvis) - och insåg att jag inte ville dela mitt innersta - eller yttersta för den delen - med alla de där främmande läsarna. Bloggandet skapade ett bekräftelsebehov och det var lite läskigt. Jag insåg kanske att jag inte var så himla speciell och tyckte det var fjantigt att låtsas som att jag gjorde något märkvärdigt. Hjälp vad skönt det är att vara vanlig. Att gå direkt från bibblan till puben med kursarpolarna, bli lite för full och ha hetsiga diskussioner om religion innan man vinglar hemåt och får en god natts sömn före ännu en dag i bibblan. Hipsterkulturen skrämmer mig, verkligen. Jag vill inte vara cool, jag vill ha en katt och en DN-prenumeration och jag vill vakna med min kille varje dag. Också vill jag utnyttja rabattkuponger och kolla på Debatt.

Flyttlasset går med PJ till Sverige om bara tre veckor. Helt fantastiskt. Och med världens bästa PJ som nog faktiskt är den underbaraste, lugnaste, klokaste människan jag någonsin har träffat. Är övertygad om att vi kommer lösa all världens problem över frukostbordet i sommar. När vi äter Kalles Kaviar.

Tänk att det skulle bli så bra.
Så länge det finns liv, så finns det hopp.

3 comments:

  1. ursakta vaaa?? ska ni flytta till sverige?? men nej... ville ju att du skulle flytta till london

    ReplyDelete
  2. nu har jag hittat hit - och som jag saknat ditt skrivande, så nu fortsätter jag kika in här! Om ni kommer norr över något så hojta till, här finns både dn-prenumeration och långfrukostar!

    ReplyDelete
  3. linn - ja det blir svea i sommar! ska bli sa skont faktiskt. med kalles kaviar och mjukglass med saltlakrits. svensk mat och godis ar det basta som finns.

    isabelle - vad kul! det kommer nog inte bli sa frekvent men ska iallafall forsoka halla det pa den numera ringrostiga svenskan. och ja, jag och PJ har planerat sthlm-visit i sommar, ingen av oss har ju besokt den kungliga hufvudstaden sa vi sticker nog upp over en weekend om vi kan hitta relativt billigt boende. da far du och chris ta med oss ut pa bastaste restaurangen, antingen i stockholm eller uppsala!

    ReplyDelete